Heb je een afspraak, maar kom je niet opdagen? Dan houd je de plek van een ander bezet. Daar balen we van, want bij Tunnis Huisartsen willen we iedereen zo snel mogelijk helpen. Daarom voeren we vanaf 1 januari 2024 een ‘no-show’ tarief in.
Wat betekent het no-show tarief?
Laat ons uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch weten als je niet komt op een afspraak. Meld je je niet tijdig af? Dan krijg je de eerste keer een waarschuwing per brief. Vanaf de tweede keer krijg je een rekening. Je moet de kosten voor het consult dan zelf betalen. Heb je een afspraak bij de POH GGZ en kom je niet dan krijg direct een rekening gestuurd.
Waarom voeren we dit in?
Het aantal patiënten dat niet op een afspraak verschijnt, is de laatste jaren helaas flink gestegen. Tegelijkertijd neemt ook het aantal patiënten op ons spreekuur sterk toe. Als je op tijd een afspraak afzegt, kunnen wij jouw plek aan iemand anders geven. Hierdoor houden we de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk. Aangezien het aantal plekken bij de POH GGZ nog meer onder druk staat, voeren we hier een ander beleid in.
Hoe pakken we het aan?
Wil je een afspraak afzeggen? Meld dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag tussen 8.00-17.00u) bij de assistente. Met overmacht houden we natuurlijk rekening.
- Kom je eenmalig niet op het spreekuur zonder tijdige afzegging? Dan krijgt je van de praktijk een brief met een waarschuwing.
- Kom je niet op je afspraak met de POH GGZ dan krijg je direct een rekening van 30 euro.
- Kom je de tweede keer niet zonder tijdige annulering? Dan sturen we per post een rekening.
Hoe hoog is het no-show tarief?
Wij baseren onze no-show tarieven op de richtlijnen van de LHV, de Landelijke Huisartsenvereniging.
- Had je een afspraak voor een consult? Dan krijg je een rekening van 15 euro.
- Had je een afspraak voor een dubbel consult? Dan krijg je een rekening van 30 euro.
- Had je een afspraak voor een behandeling, zoals een longfunctie of gehoortest? Dan brengen we het tarief in rekening dat wij hiervoor krijgen van de zorgverzekeraar.
Het gaat ons er niet om dat wij geld aan je verdienen, maar om betere zorg te verlenen.
Geen vergoeding
De rekening die je van ons krijgt moet je zelf betalen. Je kunt hem dus niet declareren bij je je zorgverzekeraar.
Vragen?
Heb je vragen over ons no-show tarief? Neem dan contact op met de assistente.